![]() |
W pierwszym tygodniu listopada poznaliśmy części twarzy: oczy (eyes), nos (nose), usta (mouth). Dzieci wyklejały twarz nowo poznanego zwierzątka- małpki (monkey) i starały się układać ludzką twarz z rozsypanki zawierającej: oczy, nosy, usta i uszy zarówno ludzi jak i różnych zwierząt. W zapamiętaniu słownictwa, kolejny raz pomogła nam piosenka One little finger, przy której dzieci wskazywały na poszczególne części ciała.
Następnie rozpoczęliśmy liczenie do pięciu: one, two, three, four, five, w oparciu o historyjkę o pięciu małych małpkach, która zawarta jest również w piosence Five little monkeys. Gwiazdeczki bardzo ją polubiły. Umiejętność liczenia do pięciu okazała się bardzo przydatna w powtarzaniu materiału z ubiegłego miesiąca. Dzieci liczyły owoce oraz robiły zakupy, wkładając do koszyka odpowiednią liczbę rzeczy.
Nasza bohaterka Ellie nie zapomniała o nas również w tym miesiącu. Tym razem opowiedziała Gwiazdkom historię o swoich zabawkach. Pokazywała jak myła lalkę (dolly), jeździła samochodem (car) oraz odbijała piłkę (ball). Dzieci utrwalały słownictwo przy piosence tematycznej z pokazywaniem. Reagując na polecenia, w rytm muzyki wykonywały trzy czynności: kołysały lalkę (rock a dolly), odbijały piłkę (bounce a ball) oraz jeździły samochodem (drive a car). Gwiazdki chciały koniecznie poznać więcej nazw zabawek, dlatego poszerzyliśmy nasz materiał o misia (teddy bear) i samolot (plane).
W ostatnim tygodniu listopada rozmawialiśmy o pogodzie. Gwiazdeczki ubierały na planszach chłopca i dziewczynkę w zależności od tego jaką pogodę widziały na tablicy: słoneczną (sunny), deszczową (rainy), pochmurną (cloudy) oraz gdy padał śnieg (snowy). Dopóki dziewczynka i chłopiec nie byli ubrani odpowiednio do pogody, byli smutni (sad)- ich uśmiech przyczepiony był do góry nogami:) W momencie kiedy ani dziewczynce, ani chłopcu nie było za zimno lub za gorącą uśmiechali się i byli szczęśliwi (happy). Gwiazdki za każdym razem cieszyły się razem z nimi i klaskały. Od przyszłego tygodnia będziemy zmieniali pogodę w naszym nowym kalendarzu, aby dzieci cały czas mogły utrwalać nowo poznane słownictwo. W tym celu śpiewamy również piosenkę How's the weather.
Poniżej załączam linki do wyżej wymienionych piosenek:)



Brak komentarzy:
Prześlij komentarz