środa, 1 lutego 2017

Styczeń

W tym zimowym miesiącu tematyka zajęć była bardzo zróżnicowana.
Naukę rozpoczęliśmy od powtórzenia słownictwa związanego z rodziną (mummy, daddy, sister, brother, baby), które poszerzyliśmy o osobę babci (granny, grandma) oraz dziadka (grandpa). Dzieci słuchały również ciekawych historii, o tym, co dzieci z innych krajów najbardziej lubią robić ze swoimi dziadkami.
Z okazji Ich święta, nauczyliśmy się również piosenki o bałwanku
I'm a Little Snowman, którą dziadkowie mogli usłyszeć podczas poniedziałkowego występu. :) Dzięki temu dowiedzieliśmy się jak po angielsku powiedzieć: szal (scarf), czapka (hat) oraz guziki (buttons). Codziennie liczyliśmy ile guzików znajduje się na naszych ubraniach.


Temat, który zdecydowanie najbardziej zaangażował dzieci emocjonalnie, dotyczył zwierzątek domowych (pets). Korzystając z podręcznika i kart obrazkowych poznaliśmy: królika (rabbit), kota (cat), żółwia (turtle), rybkę (fish), psa (dog) i papugę (parrot).
Podczas rozmów o naszych ulubieńcach, Promyczki starały się odpowiadać na pytania pełnym zdaniem. Wskazując na obrazek opisywały go, np. To jest rybka (It's a fish.). Określaliśmy również czy zwierzątko jest duże (big) czy małe (small).
Następnie nauczyliśmy się piosenki pt. We love pets, ze zbioru Pockets 1.

WE LOVE PETS

We love pets, we love pets,
We love pets, we love pets.
Big and small, hey!
We love them all,
We love pets!

I see a rabbit, I see a cat,
I see a turtle. Well look at that!
I see a fish swimming in a bowl,
I see a dog digging in a hole.

We love pets, we love pets,
We love pets, we love pets.
Big and small, hey!
We love them all,
We love pets!


 Piosenka znajduje się na płycie dołączonej do naszego podręcznika, ale udało mi się ją znaleźć również pod tym linkiem --> link.

Podczas zabaw w naśladowanie różnych zwierząt oraz słuchania ich odgłosów, przypomnieliśmy sobie nazwy również tych, żyjących na farmie, które poznaliśmy prawie rok temu:) Dzieci doskonale je pamiętały i zanim zdążyłam wyłączyć dźwięk, wykrzykiwały nazwę zwierzątka. Były to: kogut (rooster), świnka (pig), krowa (cow), koń (horse) oraz kaczka (duck).

Pod koniec miesiąca, na podstawie kolejnej nowej piosenki pt. The Shape Song #1 poznaliśmy kilka kształtów: koło (circle), kwadrat (square), romb (diamond) oraz serce (heart).
Dzięki temu znaleźliśmy nową ulubioną zabawę.:) Rozkładam dzieciom wszystkie kształty na dywanie ( dla każdego po cztery kształty), włączam piosenkę, dzieci poruszają się swobodnie po dywanie i na hasło z płyty Can you find a circle/square/diamond/heart? (Czy potrafisz znaleźć...?) muszą stanąć na odpowiednim kształcie.


Pod koniec miesiąca dzieci wykonały pracę plastyczną , która składała się z poszczególnych kształtów, w tym również trójkąta (triangle), o którym Promyczki nauczą się śpiewać niebawem:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz