Kolejny zimowy miesiąc dla wielu Promyczków rozpoczął się od wypoczynku. Ze względu na mniejszą liczbę dzieci, w tym czasie, utrwalaliśmy piosenki oraz słownictwo poznane w ubiegłym roku. Ellie opowiedziała historię o tym, jak w zimową pogodę, razem z Małą Myszką (Little Mouse) ulepili bałwana (snowman). Następnego dnia zza chmur wyszło słońce. Gdy przyjaciele wrócili na miejsce zabawy, zamiast bałwanka zobaczyli wielką kałużę. Dzięki opowiadaniu po raz kolejny nazywaliśmy części twarzy (eyes, nose, mouth, teeth, ears) oraz poszczególne części garderoby (scarf, hat, buttons, boots, coat, trousers).
W drugim tygodniu, dużo czasu poświęciliśmy pracy indywidualnej. Powtarzaliśmy znane nam wyrażenia i polecenia. Tematem, któremu poświęciliśmy najwięcej czasu był dom. Utrwaliliśmy nazwy pomieszczeń (kitchen, room, toilet, garage). Nowym pytaniem, które poznaliśmy w nawiązaniu do nauki nazw pomieszczeń, jest jedno z najczęściej używanych przez dzieci w przedszkolu, czyli: Czy mogę pójść do toalety? (Can I go to the toilet, please?) Muszę przyznać, że Promyczki nie potrzebowały wiele czasu, aby wcielić je do naszej codzienności. Jestem z nich bardzo dumna!
Gdy reszta grupy do nas wróciła, mogliśmy kontynuować rozmowy o kształtach, które zaczęliśmy jeszcze przed feriami. W znany rytm, nowej piosenki The Shape Song #2, poznaliśmy cztery słówka: trójkąt (triangle), prostokąt (rectangle), owal (oval) oraz gwiazdę (star). Następnie szukaliśmy tych kształtów, w różnych kolorach, po całej sali. Ulubioną zabawą pozostało szukanie ich w rytm muzyki. Tym razem dzieci musiały wykazać się nie tylko dobrą pamięcią, ale również prędkością, ponieważ kształtów, za każdym razem było mniej niż dzieci :)
Innego dnia, już po raz kolejny bawiliśmy się w odgadywanie cieni na ścianie. Nasza sala zrobiła się ciemniejsza i tajemnicza:) Aby nauczyć się śpiewać Rock Scissors Paper #2 musieliśmy nauczyć się kolejnych czterech słów. Poznaliśmy: helikopter (helicopter), Pinokio (Pinocchio), huśtawka, bujak (seesaw) oraz lody (ice cream).

W ostatnim tygodniu na prośbę dzieci gościliśmy w krainie Przyjaznego Smoka (Friendly Dragon), który w poznanej przez nas opowieści uratował księżniczkę (princess) z wieży zielonego ogra. Friendly Dragon okazał się być silniejszy nawet od rycerzy. Król (king) i królowa (queen) tak bardzo ucieszyli się, że ich córeczka wróciła do zamku (castle) cała i zdrowa, że postanowili wręczyć smokowi worek złota (a bag of gold). Na zakończenie tego bajkowego tygodnia wykonaliśmy Przyjaznego Smoka z rolki papieru i kawałków krepy.
Promyczki bardzo go polubiły:)
Gdy reszta grupy do nas wróciła, mogliśmy kontynuować rozmowy o kształtach, które zaczęliśmy jeszcze przed feriami. W znany rytm, nowej piosenki The Shape Song #2, poznaliśmy cztery słówka: trójkąt (triangle), prostokąt (rectangle), owal (oval) oraz gwiazdę (star). Następnie szukaliśmy tych kształtów, w różnych kolorach, po całej sali. Ulubioną zabawą pozostało szukanie ich w rytm muzyki. Tym razem dzieci musiały wykazać się nie tylko dobrą pamięcią, ale również prędkością, ponieważ kształtów, za każdym razem było mniej niż dzieci :)
Innego dnia, już po raz kolejny bawiliśmy się w odgadywanie cieni na ścianie. Nasza sala zrobiła się ciemniejsza i tajemnicza:) Aby nauczyć się śpiewać Rock Scissors Paper #2 musieliśmy nauczyć się kolejnych czterech słów. Poznaliśmy: helikopter (helicopter), Pinokio (Pinocchio), huśtawka, bujak (seesaw) oraz lody (ice cream).

W ostatnim tygodniu na prośbę dzieci gościliśmy w krainie Przyjaznego Smoka (Friendly Dragon), który w poznanej przez nas opowieści uratował księżniczkę (princess) z wieży zielonego ogra. Friendly Dragon okazał się być silniejszy nawet od rycerzy. Król (king) i królowa (queen) tak bardzo ucieszyli się, że ich córeczka wróciła do zamku (castle) cała i zdrowa, że postanowili wręczyć smokowi worek złota (a bag of gold). Na zakończenie tego bajkowego tygodnia wykonaliśmy Przyjaznego Smoka z rolki papieru i kawałków krepy.
Promyczki bardzo go polubiły:)

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz